Online Diary misz N: hey2!!~~~jom fikir sejenak..

Wednesday, June 15, 2011

hey2!!~~~jom fikir sejenak..

assalamualaikum...
semalam kan tgh duk termenung dpan umah..
(macm tgh tggu suami pulang yg xsmpai2 mcm tu la mke aku
hahahhaha)
siram2 pokok..nyanyi2 skit..huhu
tibe2 aku terdiam
dan ada sesuatu mnjengah dalm
benak akalku..
aku terdiam dan terfikir..
kalo manusia tahu akan tiba trikh kematiaanya
mesti xhenti2 die beribadat..kan
andai la tibe2 trikh kematian aku esok..
sempatke utuk aku lakukan ibadat yg bnyk tertinggal
mampukah utk aku tebus kembali..
ckupkah amalku yg akn ku bawa bertemu Yang ESA..?
adkh org2 yg pernh aku sakiti memaafkan aku (walaupon aku dh minx maaf)??
adkh aku dh tunaikan semua hutang aku dan dgn MAHA PENCIPTA???
mampukah aku tunaikan dlm masa stu hari???

banyak betul persoalannya..
tp kalo asyik mmpersoal tp kalo xbuat pon xguna juga kan..??
jd berusahalah utk mndekatkan diri kepadaNYA..
sebelom malaikat MAUT mnarik nyawa..

pada mereka yg pernah mmbuat kesalahan beringatlah
kita sudah smpai pada akhir zaman
marilah kite sama2 bertaubat..
ganti apa yg dh ttgal..
mampukah kita nk menghadapi azab siksa azab kubur walhal dugaan dunia
pon kita xmmpu nk tempoh??

sekadar renungan utk driku....



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

TGOK JER KER TULIS LA SIKIT =)

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen