Online Diary misz N: Pesan Mereka........

Saturday, August 28, 2010

Pesan Mereka........



Dr:
"kalo xpecah kan ruyung mane nk dapat sagunya"

ini selalu yg diungkapkn selepas kelas,bnyak gak Dr ceritakan ttg
kesusahan yang dia alami sebelum bergelar Dr.
seriusnya memang sebak..
tp tahniah lah Dr skang dah bley pakai Honda Prelude
atas usahanya..

come'on Dayah you can do it!!!

mak n Abah:
"nurul (pngglan kat umah la) belajar betul2
buktikan pada dia yang boley berjaya dan boley
bantu fmily.."
secara seriusnya aku ni bukan la kategori org senang
mak pernah kerja sebagai cleaner kat sekolah
setelah 8 tahu bkerja pada tahun ni mak di naik kn pangkat mnjadi
penyelia tp dasar org melayu yang busuk ati
mereka telah memfitnah mak aku dan
mak amik keputusan untuk bhnti..now mak bekerja di dewan
makan di asrama plak....(kesian mak aku gigih nak kerja)
sekurang2 nyer aku dah rase aper mak aku wat
sbb waktu cti sem hari tu sebelum mak aku bhnti
jadi pnyelia aku dah
cber dan bkerja sebgai cleaner
huhuh nak cri duit poket....
aisey dah melalut la aku ni.....
abah lak skang lpas pencen askar
kerje kat sebuah tmpat pnapisan swasta ni...
sian gak tgok abah blik kadng2 xtntu mase...

pada mlenye aku nk bhnti amik degree
kos nk tolong mak abah
adik2 nk skol lg...
tp ble pk blik,baik aku teruskan
InsyaALLAH aku akn berjaya membantu family...

pesan roomate aku:
"dayah jangan behenti ini yang akan tolong family ko t"
ramai gak ek org sayng kat aku...

pesan kawan2 aku kat kelas:
"dayah aku tau ko nak cri duit per kater ko study
cber dulu pas tu ko dah berjaya dah bekerjaya ko wat la ape ko
nak wat ngn duit tu"
alamak ai diorg ni asyik cakap pasal duit jer
huhuhuhuhuhuhuhu

pesan member SYAS:
"cber dayah setakat diploma kerje xbebaloi pnat jadi org bawahan ni"
"ko pk betul2 dayah,"



yup aku akn ingt pesan semua
dayah you can DO IT....
Doa + Usaha+Ikhlas+Tawakal
=)



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

2 comments:

  1. tiada perkara yg paling indah bg ibu bapa mlihat kejayaan anaknye..huhuh..slamat berjuang...

    ReplyDelete

TGOK JER KER TULIS LA SIKIT =)

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen